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 Project HADES

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Nomax
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PostSubject: Project HADES   Project HADES Clock_9Sun 30 Nov 2014 - 19:44

Project HADES Ph_00

Project HADES is the first game to be released on the Valkyrie platform, a shooting ride simulator created by Simuline. The game is developed by Specular Interactive (Batman, Dirty Drivin', H2Overdrive). This simulator has 2 rows of 4 seats placed back to back on a platform moving on 6 axis. The cabinet is equipped with two 170" screens, stroboscopic lights and wind blowers. Guns have a recoil effect.

Project HADES immerses the players in a invasion of zombies. Players move on foot and aboard a jeep across the unique level of the game. The experience being different according to where you're seated (front and back screens showing the action from a different point of view). Technically, the game is powered by the Unreal Engine 4, running at a resolution of 1920x1080 pixels in stereoscopic 3D.

More info in this interview of Chien Yu from Specular Interactive by Arcade Heroes: http://arcadeheroes.com/2014/11/04/simuline-specular-interactive-unveil-project-hades-iaapa-2014/

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Project HADES est le premier jeu a sortir sur la plateforme Valkyrie, un simulateur créé par Simuline. Le jeu est développé par Specular Interactive (Batman, Dirty Drivin', H2Overdrive). Ce simulateur est composé de 2 rangées de 4 sièges vibrants disposées dos à dos, le tout sur une plateforme bougeant sur 6 axes. La cabine est équipée de 2 écrans de 170", de stroboscopes et de ventilateurs. Les pistolets disposent évidemment d'un effet de recul.

Project HADES propulse les joueurs au sein d'une invasion de zombies. Les joueurs se déplacent en jeep et à pied lors de l'unique niveau composant le jeu. L'expérience étant différente selon que l'on se trouve à l'avant où à l'arrière de la plateforme puisque les écrans affichent un point de vue différent de l'action. Techniquement parlant, le moteur utilisé est l'Unreal Engine 4 et la résolution est de 1920x1080 pixels en 3D stéréoscopique.

Vous trouverez plus d'informations dans cette interview que Chien Yu de Specular Interactive a accordé à Arcade Heroes: http://arcadeheroes.com/2014/11/04/simuline-specular-interactive-unveil-project-hades-iaapa-2014/

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